Tijdens de afgelopen buitengewone algemene vergadering kreeg het RBHF-bestuur de volledige steun om door te gaan met de aankoop van een nieuwe kantoorlocatie voor het verbondskantoor. Door de verdere beperkingen van de dat de huidige accommodatie in Berchem was er dringend behoefte aan een nieuwe locatie.
Het voorstel van de heer Pascal Nuchelmans, voorzitter van de IJshockey & Inline Hockeyfederatie, werd goed ontvangen en kreeg steun van alle aanwezige clubs. De investering luidt een nieuw tijdperk in de geschiedenis van RBIHF in en zal de toekomst van onze organisatie verder ondersteunen.
Dit nieuwe kantoor is recent gebouwd en biedt naast een vlotte bereikbaarheid en parkeergelegenheid in de buurt voldoende ruimte voor onze nationale federatie om de huidige activiteiten te behouden en verder uit te breiden. Het kantoor is centraal gelegen op enkele minuten van de E314 afrit Bekkevoort - Diest en op slechts 8 minuten van het knooppunt LUMMEN met de E314 en E313 waardoor een snelle verbinding vanuit Brussel, Leuven, Luik en Antwerpen verzekerd zijn. De nieuwe locatie biedt zonder extra maandelijkse kosten extra kantoor- en opslagruimte met een receptie, apart kantoor, grote vergaderruimte en een aanzienlijke voorraadruimte.
Het bestuur streeft ernaar om tegen de zomer naar de nieuwe locatie te verhuizen.
Om de aankoop van de nieuwe locatie te ondersteunen heeft het bestuur 150.000 euro eigen vermogen vrijgemaakt. Bovendien heeft het bestuur meegedeeld om 15% van 20-21 lidmaatschapsbijdragen als COVID-compensatie aan de clubs terug te betalen, ondanks de resterende kantoorkosten en gemiste inkomsten (wedstrijden en evenementen). Daarnaast streeft het bestuur ernaar om net als vorig seizoen een clubhulppakket uit te brengen aan het begin van volgend seizoen, dit afhankelijk van de financiële resultaten van het afgelopen seizoen.